El seu finançament serà fruit de l’acord entre Govern i Comuns pels Pressupostos de Catalunya, mentre que la ciutat cedirà a la Generalitat el solar de l’antiga fàbrica de Can Buscarons per a ubicar-hi el nou equipament
El Ple Municipal ha posat en relleu la incorporació en el Pressupost de Catalunya de la Disposició Addicional 32.1, fruit de l’acord amb els Comuns, i on queda reflectit el compromís de finançament per part de la Generalitat d’una nova residència pública per a gent gran a la nostra ciutat.
Ara, amb el tema del finançament solucionat, l’única cosa que ha de preocupar al govern municipal és posar disposició de la Generalitat un solar com abans millor. En aquest sentit, ens satisfà reconèixer que el projecte de Can Buscarons es troba més avançat del que en un principi hauríem pensat. El projecte preveu el desenvolupament de tot el sector urbà conegut amb el nom d’Huguet Centre, que en total té uns 9.500 m2 i està repartit entre dues propietats principals (que sumen més del 70% del sòl) i tres més de petites. L’acord entre l’Ajuntament i les propietats principals és total i el desenvolupament urbanístic permetrà, a través de mecanismes de cessió de sòl i reserves d’edificabilitat, la construcció de la nova residència allà on antigament hi havia hagut la fàbrica surera de Can Buscarons.
També es projectarà en el sector la construcció d’habitatge, el 40% del mateix en règim d’habitatge protegit, un espai verd i una zona d’aparcament per a uns 200 vehicles. Està previst que en els propers mesos el govern municipal porti el projecte Ple per a la seva aprovació inicial. No cal dir que aquest comptarà amb el vot favorable del nostre grup, que porta anys reivindicant i treballant perquè la nova residència sigui una realitat com abans millor.
Guíxols des del Carrer – En Comú Podem es mostra satisfet per la feina feta i demostra que governar no és l’única manera de treballar per la ciutat. Des de l’oposició també es pot contribuir al seu progrés, com ho demostra aquest acord de finançament amb el Govern de la Generalitat que es va començar a treballar des del nostre gup municipal.







