→ 25 de juny de 2026. Ple municipal

El Ple posa en valor l’acord dels Comuns amb el Govern de la Generalitat pel finançament de la nova residència pública per a gent gran

Avui, Sant Feliu de Guíxols té més a prop que mai la construcció de la nova residència pública per a gent gran. El Ple ha posat en valor la incorporació en el Pressupost de Catalunya de la Disposició Addicional 32.1, fruit de l’acord amb els Comuns, i on queda reflectit el compromís de finançament per part de la Generalitat d’una nova residència pública per a gent gran a la nostra ciutat. Amb el tema del finançament solucionat, l’única cosa que ha de preocupar ara al govern municipal és posar disposició de la Generalitat un solar com abans millor. En aquest sentit, ens satisfà reconèixer que el projecte de Can Buscarons es troba més avançat del que en un principi hauríem pensat.  El projecte preveu el desenvolupament de tot el sector urbà conegut amb el nom d’Huguet Centre, que en total té uns 9.500 m2 i està repartit entre dues propietats principals (que sumen més del 70% del sòl) i tres més de petites. L’acord entre l’Ajuntament i les propietats principals és total i el desenvolupament urbanístic permetrà, a través de mecanismes de cessió de sòl i reserves d’edificabilitat, la construcció de la nova residència allà on antigament hi havia hagut la fàbrica surera de Can Buscarons. També es projecta en el sector la construcció d’habitatge, el 40% del mateix en règim d’habitatge protegit, un espai verd i una zona d’aparcament per a uns 200 vehicles. Està previst que en els propers mesos el govern municipal porti el projecte Ple per a la seva aprovació inicial. No cal dir que aquest comptarà amb el vot favorable del nostre grup, que porta anys  reivindicant i treballant perquè la nova residència sigui una realitat.

El Ple també ha aprovat la segona de les nostres propostes, en aquest cas per concretar millor la xarxa de refugis climàtics de la ciutat. El nostre grup sempre ha mostrat preocupació pel canvi climàtic i els efectes que aquest té per a la salut, especialment durant els episodis de calor extrema i en persones grans, nadons i persones amb malalties cròniques. Per aquest motiu, i per què som conscients que a Sant Feliu de Guíxols hi ha famílies que no tenen mitjans per adaptar a temperatura confort els seus domicilis, la proposta defensava la conveniència de disposar de refugis climàtics en el municipi. I està clar que és una preocupació que el govern també ha demostrat tenir,  al menys en teoria. Per això agraïm que habiliti espais, però també li diem que si ho fa ho faci bé. Quan es decideix posar a disposició de la població refugis climàtics, no s’ha de fer pensant en el dia a dia habitual, sinó que hem de situar-nos, per exemple, en un dissabte o un diumenge festiu a les 3 de la tarda, amb una temperatura de 35º mínim i una declaració d’onada de calor feta des de fa més de tres dies pel Servei de Meteorologia de Catalunya. És aquest context quan haurem de valorar si llavors tenim obert algun equipament interior, si estaran oberts els Jardins del Monestir, malgrat que aquell dia o aquelles hores no hi hagi activitat, si funcionaran correctament els sortidors d’aigua o si s’haurà previst habilitar més espais públics amb ombres. I, sigui quina sigui la resposta, aquesta ha de ser definida, coneguda i coordinada amb serveis socials i protecció civil.

Durant el Ple ens hem fet ressò de la queixa d’alguns veïns i veïnes del C/ Sant Domènec. Es queixen que, en època escolar i a les entrades i sortides del col·legi Cor de Mari i Sant Josep, es troben amb cotxes estacionats damunt la vorera impossibilitant el pas, i fins i tot en algun cas la dificultant la sortida dels domicilis. Per això demanen instal·lar pilones, com hi ha en altres carrers de plataforma única. A nosaltres ens sembla una bona proposta, bàsicament perquè les voreres han de ser per a les persones vianants.

També hem traslladat la queixa dels veïns i veïnes de la Plaça Salvador Espriu propietàries d’una plaça d’aparcament en els baixos del Centre Cívic.  Aquell espai presenta, des de fa molt temps, un seguit d’irregularitats importants, bàsicament: es troba insuficientment ventilat, la instal·lació elèctrica no compleix amb els requisits actuals en termes de seguretat i no hi ha sortida d’aigua. L’Ajuntament va ser-ne el promotor i actualment és propietari d’11 places. De manera periòdica la Comunitat s’ha anat posant en contacte amb l’Ajuntament per requerir les actuacions adients per solucionar el problema, però a banda de declaracions de bones intencions no ha trobat mai cap resposta efectiva. Afortunadament, de moment no s’ha hagut de lamentar mai cap accident.

Finalment ens hem interessat per les boies a Cala Vigatà i Cala Ametller, perquè la setmana passada encara no estaven posades i això va fer que ja es veiessin els primers vaixells mal ancorats. Segons l’Alcalde, aquesta setmana ha de quedar solucionat.

Posts Carousel

Translate »