Puja la ràtio i la ciutat podria perdre una línia a P3

Puja la ràtio i la ciutat podria perdre una línia a P3

El Consell Escolar Municipal es planta i decideix ajornar el procés de matriculació a tota la ciutat fins concretar una reunió amb el Director Territorial d’Ensenyament a Girona.

“Amb nocturnitat i alevosia” d’aquesta manera es podria qualificar la decisió, presa a última hora per part del Departament d’Ensenyament, de pujar la ràtio (el nombre d’alumnes per classe) de P3 a Sant Feliu de Guíxols, incomplint d’aquesta manera un acord del passat mes d’abril on el propi Departament d’Ensenyament establia en 19 aquesta ràtio (de fet, les preinscripcions s’havien fet fins divendres passat amb tota normalitat i seguint aquest criteri). Segons aquell acord, que es produeix a partir de la Llei d’Acompanyament dels Pressupostos que permet baixar de 25 fins a 19 la ràtio en determinades situacions, Sant Feliu de Guíxols (160 preinscripcions per a 4 centres públics) entraria en una d’aquestes situacions i tindria 19 alumnes com a màxim per classe a P3.

No obstant ara mateix, i a partir de la decisió presa a última hora de desvincular-se unilateralment de l’acord i mantenir els 25 nens i nenes per classe, la primera conseqüència negativa per a la ciutat és que aquesta perd una línia educativa, i concretament ho fa a l’Escola Baldiri Reixach.

Aquesta és una molt mala decisió política, no només perquè implica perdre recursos educatius i es carrega la ràtio òptima per treballar que està situada al voltant dels 19 nens i nenes per classe com a màxim, sinó també perquè la decisió castiga, no només a una escola amb una complexitat per si sola prou alta, sinó també a una de les zones més vulnerables de la nostra ciutat. Si el projecte educatiu que volem per a Sant Feliu de Guíxols s’ha de sustentar en la inclusió social, aquest no és ni de lluny el camí a seguir. Des de la nostra formació ens posem a disposició de l’Ajuntament i el Consell Escolar Municipal per fer front comú i intentar revertir la situació.

 

 

Notícies varies

Leave a Comment

You must be logged in to post a comment.

Translate »