La construcció del nou aparcament a La Corxera ha de significar que la ciutat recuperi aquell espai del Passeig del Mar que fa anys va perdre en favor dels cotxes.
El Ple d’avui ha estat marcat, sens dubte, pel debat al voltant de la construcció d’un nou aparcament a la zona centre de la ciutat. La proposta del govern de sotmetre a informació l’estudi de viabilitat per a la concessió d’un aparcament a la zona de la La Corxera ha estat finalment acceptada pels vots a favor de TSF, ERC, PSC i GdC, l’abstenció de CiU i els vots en contra de MES i CUP. A continuació, us transcrivim algunes de les consideracions que ha fet el nostre regidor argumentant el vot favorable de la formació:
-El problema de l’aparcament a la zona centre de la ciutat no és un problema nou, fa anys que s’arrosega i, per tant, cal actuar-hi amb decisió d’una vegada. En tot cas, la seva solució passa per la construcció de noves places en el conjunt de l’àmbit afectat (la zona centre), és a dir, que tant vàlid és per solucionar el problema la construcció d’un aparcament a la zona del Passeig dels Guíxols com a La Corxera.
– ¿I per què el nostre Grup es posiciona contraria a la construcción en la zona del Passeig? Entre altres qüestions, més sentimentals, perquè ens fa por foradar en un terreny tant proper a la zona marítim terrestre, per més estudis geotècnics que es realitzin. Cal recordar que també hi havien estudis favorables quan es va construir l’aparcament de la Plaça del Mercat, i tots sabem dels problemes d’aigua que va tenir llavors i que, malauradament, continua mantenint. O dels més recents problemes en la construcció de l’aparcament soterrat en el nou hotel de la Rambla del Portalet, que al final, i per més estudis geotècnics que es fessin, resulta que el subsòl que han trobat ha acabat incrementant considerablement el cost de l’obra. Tampoc podem passar per alt un informe de l’Universitat Politècnica de Catalunya que, avalat per la Generalitat, no alarma a ningú però recomana alhora de fer construccions a prop de mar tenir en compte la previsió del canvi climàtic que farà que d’aquí a l’any 2050 el nivell del mar hagi pujat entre 40 i 80 centímetres.
-El principal flux de vehicles que arriben a la nostra ciutat es fa, principalment, a través de la Ronda de Ponent que, just, finalitza a l’entorn de l’estació d’autobusos i La Corxera. Aquest és un altre argument que es fa dir que l’opció de La Corxera és més avantatjosa avui per a la ciutat. Posar l’aparcament principal en el Passeig dels Guíxols significaria un augment molt considerable de vehicles, en certs moments caòtic, circulant pel trajecte que va de la Plaça Monestir, Juli Garreta i Passeig del Mar.
-Alhora som conscients que també caldrà activar una major oferta d’aparcament a l’altra banda, a la zona de llevant. Bé sigui a través de la posada en marxa del projecte urbanístic de Cala Sants, o foradant la Plaça Miquel Murla, o resituant l’aparcament de les antigues pistes de tennis. Però aquesta actuació ha d’estar en un segon ordre de prioritat, atès que avui l’entrada principal de vehicles es dóna per la banda de la ronda de ponent que finalitza a La Corxera.
-Per a nosaltres, la construcció del nou aparcament a La Corxera ha de significar que la ciutat recuperi aquell espai del Passeig del Mar que fa anys va perdre en favor dels cotxes. Amb la construcció del nou aparcament la ciutat guanyarà, en l’àmbit d’influència que va de la Rambla Portalet fins a l’Avinguda Juli Garreta 438 noves places (les 598 que es volen construir menys les 150 que ja hi són actualment). Treure els aparcaments que hi ha damunt el Passeig del Mar i l’Avinguda Juli Garreta vol dir perdre 141 places; és a dir, que tot i així, el guany de la ciutat seria de 297 places netes en relació al que tenim ara. Però és que a més, i si aquest número resulta insuficient, el govern té l’opció d’ampliar la nova construcció amb 121 places més (aquest seria l’aforament màxim) amb la qual cosa el resultat final seria, recuperant el Passeig del Mar, de 418 places per damunt del que tenin ara.
-Per a la nostra formació treure els aparcaments del Passeig del Mar i l’Avinguda Juli Garreta vol dir que mentre per un costat la ciutat guanyaria aparcament (tindrà amb la nova construcció 297 o 418 places més segons l’opció que es construeixi, això si, serà un aparcament concentrat i més ordenat) la ciutadania, la gent, també guanyaríem espai, amplitud i en definitiva qualitat de vida amb la recuperació d’un espai tan emblematic com és el Passeig del Mar.
Leave a Comment
You must be logged in to post a comment.